Onderhoudscontract

Om uw camerasysteem optimaal te laten functioneren, is het belangrijk dat het systeem regelmatig onderhouden wordt. Bij Camerashop24 is het daarom mogelijk om een onderhoudscontract af te sluiten. Wij zorgen dat uw camerasysteem in goede conditie blijft.

Waarom een onderhoudscontract?

Voor een langere levensduur en een optimale werking van uw camerasysteem is het aan te raden om regelmatig onderhoud te plegen. Wanneer u een onderhoudscontract afsluit, bent u verzekerd dat uw systeem goed onderhouden wordt. Het camerasysteem wordt jaarlijks helemaal nagelopen door onze ervaren monteur. Eventuele problemen worden bij de onderhoudsbeurt opgemerkt en, zo mogelijk, direct opgelost. Ook worden de camera’s tijdens dit bezoek schoongemaakt. Als er zich in de tussentijd een probleem voordoet met uw installatie, dan kunt u gebruik maken van onze hulp op afstand service.

Met een onderhoudscontract bent u erg voordelig uit. U bespaart op hoge reparatiekosten, die u normaliter heeft wanneer er een monteur langs moet komen. Door regelmatig onderhoud wordt de kans op storingen minimaal. Als er toch een probleem is, dan wordt u snel geholpen. U wilt natuurlijk niet het risico lopen dat  belangrijke momenten niet op beeld staan, omdat uw camerasysteem op dat moment niet werkte.

Wat kunt u verwachten?

Onze monteur komt standaard 1 keer per jaar op locatie om uw camerasysteem te controleren. Er wordt contact met u opgenomen om een afspraak te maken voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt. Tijdens dit bezoek wordt de apparatuur volledig nagekeken. De monteur controleert de software en firmware. De instellingen van de recorder worden nagelopen om te kijken of de opnames goed gaan. Ook worden de HDD, de ventilator en de temperatuur gecontroleerd. De adapters worden doorgemeten op kracht. De monteur zal de aanwezige beveiligingscamera’s schoonmaken en zorgen dat deze weer spinvrij zijn. Als er problemen zijn met de apparatuur dan worden deze, indien mogelijk, direct opgelost. Na de controle brengt de monteur verslag uit van zijn bevindingen.

Als u in de tussentijd problemen heeft met de werking van uw camerasysteem, dan kunt u gebruik maken van onze hulp op afstand service. U ontvangt telefonische ondersteuning om het probleem op te lossen. In sommige gevallen is het nodig om via de computer met u mee te kijken. De monteur maakt hiervoor gebruik van het programma TeamViewer. U kunt per jaar maximaal 4 keer gebruik maken van deze support service.

Natuurlijk kan niet elke situatie van afstand worden opgelost. Als de monteur bij u langs moet komen, dan betaalt u geen voorrijkosten en een gereduceerd uurtarief van €27,50 in plaats van het normale tarief van €50 per uur.

Onderhoudspakket

Als u een onderhoudscontract afsluit, dan kunt u gebruik maken van ons onderhoudspakket. Het pakket bestaat uit de volgende onderdelen:

• Jaarlijks onderhoud van uw camerasysteem. Er komt 1 keer per jaar een monteur bij u langs om uw camerasysteem te controleren en schoon te maken. De monteur test en controleert de juiste werking van uw systeem volgens bovenstaande punten en de beveiligingscamera’s worden schoongemaakt.
• Als u problemen heeft met uw camerasysteem, dan kunt u tot 4 keer per jaar een beroep doen op onze hulp op afstand service. U krijgt telefonische ondersteuning en onze monteur kan u helpen via TeamViewer.
• Als u een probleem heeft waarvoor de monteur op locatie moet komen, dan betaalt u €27,50 per uur en geen voorrijkosten.
• Onze monteur brengt u verslag uit van zijn bevindingen.

Voorwaarden

Voor het onderhoudscontract gelden de volgende voorwaarden:

• U heeft het camerasysteem bij Camerashop24 gekocht.
• Als u in de provincie Zuid-Holland gevestigd bent, dan betaalt u geen voorrijkosten als de monteur bij u op locatie moet komen voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt of voor een probleem met uw systeem. Buiten een gebied van 40 km vanaf Spijkenisse geldt een tarief van €27,50 per extra reisuur.
• Wanneer er materiaal vervangen moet worden (buiten de garantie), dan worden deze kosten aan u gefactureerd. Dit geldt tijdens een onderhoudsbeurt en als de monteur naar u toe komt om een probleem te verhelpen.
• Kosten die buiten het onderhoudscontract vallen dienen direct contant of per pin afgerekend te worden.
• Het onderhoudscontract heeft een looptijd van één jaar. Opzeggingen dienen uiterlijk één maand voor het einde van de looptijd van het contract schriftelijk aan ons te worden doorgegeven.

Kosten

De kosten van een onderhoudscontract voor een camerasysteem met maximaal vier camera’s bedragen €17,50 excl. btw per maand. Voor camerasystemen bestaande uit vier of meer camera’s zijn de kosten €22,50 excl. btw per maand. Bent u particulier, dan vragen wij een maandelijkse automatische incasso. Voor bedrijven wordt er jaarlijks gefactureerd.