• Home
  • Voorwaarden installatieservice

Voorwaarden installatieservice

Op deze pagina leest u de voorwaarden van de installatieservice die Camerashop24 aanbiedt. Door de afname van een installatieticket gaat u akkoord met deze voorwaarden.

Voorwaarden

- De installatieservice is uitsluitend te gebruiken voor producten die zijn aangeschaft in de winkel of webshop van Camerashop24.
- De installatieservice is uitsluitend af te nemen in Nederland.
- Voor installaties in Zuid-Holland betaalt u geen voorrijkosten. Dit geldt alleen voor de tickets en niet voor op maat gemaakte offertes. Voor installaties buiten Zuid-Holland betaalt u €65,- excl. btw per uur voor de extra reistijd. Deze kosten komen bovenop de ticketprijs. U krijgt na het plaatsen van uw bestelling een factuur met de voorrijkosten.
- De producten waarvoor de installatieservice is afgenomen worden geïnstalleerd en gebruiksklaar opgeleverd. Onder de installatieservice wordt verstaan: het aansluiten, de basis instellen en testen van het product. De App op de mobiele telefoon instellen. Ook zal er een korte uitleg worden gegeven over het product.
- Bij het installeren wordt er maximaal 20 meter kabel per camera getrokken. De kabel wordt door maximaal 2 muren doorgevoerd naar de recorder/router. Voor extra werk buiten de standaard werkzaamheden wordt een meerprijs van €75 excl. btw per uur gerekend. De kabels worden neergelegd naar de recorder. 
- Enkel de aanwezige producten en materialen worden geïnstalleerd. Bij de installatie van het product beperkt de monteur zich tot de materialen welke (in doos) worden geleverd bij het product.
- Het is de verantwoordelijkheid van de consument dat de locatie waar de installatiewerkzaamheden dienen te worden uitgevoerd ook geschikt is voor bevestiging van het product en de goede werking daarvan. Zo is het onder andere de verantwoordelijkheid van de consument dat het product kan worden aangesloten op stroom en het product kan worden aangesloten op een netwerk, etc. De monteur verricht dit soort extra werkzaamheden niet.
- Het beveiligingsproduct kan alleen op een goed bereikbare en veilige locatie geïnstalleerd worden. Het is aan de monteur om deze locatie te beoordelen op (persoonlijke) veiligheid. Let op: de installateur gaat niet door kruipruimtes. De plafonds en wanden waarop een product geplaatst wordt zijn van een voldoende stevig materiaal, de beoordeling hiervan wordt ter plekke gedaan door de monteur.
- Om gebruik te maken van de functionaliteit van het beveiligingsproduct dient er een werkende DSL router (WiFi) aanwezig te zijn met ruim voldoende bereik op de locatie. Tevens kan het nodig zijn dat er een vrije LAN poort beschikbaar is. De consument dient het WiFi-wachtwoord bij de hand te hebben op het moment van de installatie. 
- In geval de installatie een vast voedingspunt (230V) nodig heeft, dient er een stopcontact binnen 2 meter van het beveiligingspunt aanwezig te zijn. In geval de installatie van het beveiligingsproduct een voeding nodig heeft van 12- 24V, dient de benodigde bekabeling aanwezig te zijn. In geval er voor de voeding gebruik wordt gemaakt van PoE (power over ethernet) dient er een injector met bekabeling aanwezig te zijn. De consument dient te zorgen voor voldoende vrije stopcontacten voor de voeding van de producten. Camerashop24 verkoopt 12v verlengkabel in de lengtes 1,3,5 en10 meter.
- De maximale stahoogte waarop een product via de installatie service geplaatst kan worden is 3.00 meter. Bij werkzaamheden hoger dan 3.00 meter stahoogte neemt u contact op met Camerashop24 voor een aangepaste offerte.
- Bij het installeren van een buitencamera heeft het de voorkeur dat er buiten een stroompunt aanwezig is. Indien dit niet het geval is zal er van buiten naar binnen geboord moeten worden vanaf het punt waar de camera wordt geplaatst. Vanaf het punt waar de boor de woning binnenkomt dient er binnen 2 meter een stroompunt aanwezig te zijn. Indien dit niet aanwezig is, wordt de installatie niet uitgevoerd.
• Door het boren kan er beschadiging optreden aan het pleisterwerk van de binnenmuur. Camerashop24 kan niet aansprakelijk worden gesteld voor deze beschadiging.
• Het is de verantwoordelijkheid van de consument om na te gaan of er op dat punt in de muur geen andere bekabeling of leidingen lopen.
- Een buitencamera wordt alleen geïnstalleerd als er een lasdoos meegeleverd is die in combinatie met de camera gebruikt kan worden.
- Het plaatsen van camera’s en beveiligingsproducten binnen een bedrijfsnetwerk of een netwerk met een extra beveiliging wordt uitgesloten.
- Als u de installatie afspraak wilt afzeggen of verzetten dan dient dit minimaal 2 werkdagen van tevoren te gebeuren. Wanneer de afspraak niet op tijd geannuleerd is, wordt het installatiebedrag in rekening gebracht.
- Als u niet thuis bent wanneer de installateur langskomt zal een bedrag van €79 in rekening worden gebracht.
- Wij bieden 1 maand gratis garantie op locatie. Mocht er in de eerste maand na installatie van het systeem een camera of recorder defect raken, dan wordt dit geheel kosteloos opgelost. Het verliezen van een wifi of internet signaal wordt niet gezien als een defect en valt niet onder de garantie. Onze monteur komt op locatie om de kapotte apparatuur te repareren of vervangen. Producten die na deze periode, maar binnen de garantieperiode defect gaan, worden volgens onze normale garantie afhandeling behandeld. De installatieprijs na de garantieperiode van 1 maand bedraagt €65 excl. btw per uur voor de werkzaamheden en u betaalt €75,- excl. btw aan voorijkosten per uur reistijd.

Kosten extra materiaal

De installatiekosten zijn inclusief klein materiaal, zoals pluggen of draad. Voor ander materiaal gelden de volgende prijzen:

  • Extra benodigde kabel per meter - €0,75 excl. btw
  • Kabelgoten 2 meter - €2,50 excl. btw
  • Muurbeugel voor de camera - €19,95 excl. btw
  • Opbouwdoos voor de camera (voor het netjes wegwerken van de aansluiting kabel) - €19.95 excl. btw
  • HDMI kabel 5 meter - €15,95 excl. btw
  • HDMI kabel 10 meter - €35,- excl. btw

Proces

1. Na ontvangst van de voormelding voor de installatieopdracht van Camerashop24 wordt de consument telefonisch of per e-mail gecontacteerd, binnen 2 werkdagen, om een afspraak in te plannen voor de installatie, hierbij wordt uitgegaan van de volgende handelingswijze;

a. Er worden meerdere contactpogingen ondernomen naar geadresseerde om de afspraak in te plannen.
b. Indien de geadresseerde niet bereikbaar is wordt er een e-mail gestuurd naar de geadresseerde zodat deze zelf contact op kan nemen voor het inplannen van de afspraak.

2. Op de dag van de afspraak wordt circa dertig minuten voor aanvang van de gemaakte afspraak de geadresseerde door de monteur gebeld om aan te kondigen dat hij eraan komt.
3, Afspraken kunnen van maandag t/m donderdag tussen 9.00 en 17.00 ingepland worden.
4. Er wordt een foto gemaakt van de situatie na installatie van het product.

Veiligheid

Let op uw veiligheid en zorg dat u het wachtwoord van uw beveiligingscamera of camerasysteem na de installatie aanpast.